Followers

Saturday, 5 May 2012

Ok Bah Syukuri Apa Yang Ada Sekarang

Ok tak kalau jadi billionaire. Jumpa satu berita online metro tadi mengenai "Harta Zuckerberg dijangka berjumlah RM54 bilion". WOw. Banyak tak harta Mark Zuckerberg. Kalau saya ada sebeanyak harta begini, rasa nak beli satu pulau. Pulau itu dijadikan istana. ISTANA FEDO. Cantik tak.. Tapi lapangkah jika
mempunyai harta sebesar ini. Atau rasa tak pandai puas. Atau paling tak seronok, jadi sasaran utama geng perompak profesional seluruh negara. Menakutkan tak. Nak makan kat warung, kerana biasa masa hidup melarat dulu, tapi bila da jadi billionaire perlu pengawal peribadi dah rasanya. tak seronoklah begitu. lainlah jutawan tapi tak perlihatkan pada sesiapa, Tapi nak simpan duit kat mana supaya orang tak tahu kekayaan. Sumbernya pula macamana nak sembunyikan agar tak ada yang tahu. Jadi pendekkan cerita, menjadi billionaire berat juga mungkin. Kehidupan cara baru diperlukan. Belum pernah rasa jadi billionaire, apa yang saya fikirkan hanya pandangan. Indah Khabar dari rupa. Ok Bah Syukuri Apa Yang Ada Sekarang. Hehehe.. Biar pun saya pakai kereta nasional pun, rumah beratapkan besi yang boleh berkarat, tapi saya rasa megah dan bersyukur. hihihi.

22 comments:

  1. Alhamdulillah, jgn smpai dunia dan harta kekayaan tuh y control kita.. bia kita y control kwangan kita tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dear yayah betul betul betul... sa sukung.. :)

      Delete
  2. memang best lau ada duit banyak

    ReplyDelete
  3. pelangi sepi... hihihii... kalau duit banyak ja, ok sikit lagi kot kawal.. tapi kalau taraf bilionaire.. hihihihi

    ReplyDelete
  4. bersykur dgn apa yg ada... biar rumah kecik asalkan bahagia dgn kesederhanaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ainsha=) betul tu... saya sukung.... :)

      Delete
  5. xpe xda harta banyak, yang penting hidup tenang tanpa gangguan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eruzuliyana betul tu. tak perlu lah rumah emas, cukup lah dapat berteduh dan tinggal dengan tenang...hihih

      Delete
  6. alhamdulillah dgn rezeki yg Allah bg..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu amyliana86. syukuri apa yang ada, kalau kita ada motorsikal, tengok lah orang lain yang hanya ada basikal, kalau kita ada kereta, kita lihat pula orang yang ada motorsikal sahaja. syukuri ja pa yang ada.

      Delete
  7. kita jugak yang tolong kaya kan dia tu. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mira Razak betul tu..hihihih

      Delete
  8. hu mmg best lah kalau byk duit. tp kalu hati senang takpe.kalu byk duit hati susah hu baik tk payah ler..hehe

    ReplyDelete
  9. ya... nasir hamzah betul tu. harta berkoyan koyan kalau hati hari hari buat kena sup.. susah juga.kan

    ReplyDelete
  10. ya syukuri apa yg ada. harta bukanlah satu benda yg kekal

    ReplyDelete
    Replies
    1. telor power. harta dunia namanya kan. jadi bersedekahlah. hihihi

      Delete
    2. ya betul tu bah. jadi....carilah apa yg kekal dan bekekalan

      Delete
    3. telor power.. saya sukung... :)

      Delete
  11. kaya betul mark tu..hihi..harap-harap satu hari nanti boleh jadi macam beliau..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik puan muda umi, he2. Usaha lagi. Cayo.Cayo.He2

      Delete

Terima kasih atas komen anda.

Sponsored Links