Followers

Sunday 6 May 2012

OK BAH Kalau Ada banyak Duit,

wow. Ini lagi kerana harta punya cerita . saya terbaca di akhbar online metro. "Kapal layar RM45 juta". Murah tak? :). Yelah tu murah kalau matawang rupiah 45 juta. Ini RM punya cerita.

Cuba bayangkan kalau beli kapal tunda untuk nelayan yang kecil-kecil. Berapa Biji dapat. Semahal-mahal kapal ini, ada macam Kapal Titanic juga kah ini? Yala, macam Titanic macam dimegahi dengan keperkasaan, tapi tewas dengan seketul ais. Bagaimana pula kapal ini. Tapi mungkin bahan binaan ini menjadi sebabnya. Kalau nampak gambar kapal ini, unik juga lah. Seolah saya nampak sebiji macam sampan di kampung sebelah dulu. Cuma bentuk moden. Ini lah kali kalau jadi jutawan , macam-macam boleh beli. Duit bukan masalah. Tapi cuba lah kalau harga kapal derma dengan fakir miskin. lebih besar dan agung kapal pahala. Betul tak. Kapal pahala ini maksud saya lebih kukuh dari kapal titanic. Lebih gagah dari kereta kebal. Pendek cerita. Hebat lagi kapal pahala. Walaubagaimanapun, bagi saya kapal ini ibarat lambang teknologi. Yalah, Pembuatannya bukan dibina sehari dua kot. Kalau di bandingkan harga dan tempoh pembuatanya. Saya rasa Berbaloi juga pada syarikat yang terbabit. Dan mungkin juga pada pembeli. Bentuknya pun cantik. Tapi tak nampak layar pun....hihi. dia tulis ada enjin dan ada yang boleh dikawal dengan Ipad pada kapal ini. Menarik tapi macam susah nak faham kapal ini. OK BAH Kalau Ada banyak Duit, ambik saja ikut suka. Betul tak.hihii. Dan kalau mampu sangat , bagus tempah rocket pergi bulat sekali. Nanti tiap tahun, masa ulang tahun boleh sambut kat bulan. ahahahah. Macam tak logik pulakan. Tapi mungkin tak mustahil.

8 comments:

  1. kalau saya mampu, insyallah nak pergi belayar seluruh dunia dengan kapal ni. KALAU. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eruzuliyana. He2. Sa sukung. Mencari ilmu kn. Kalau jumpa ombak rindu, leh cpt cepat blik kg blik.He2

      Delete
  2. betul bah kalau kita banyak duit macam2 boleh di beli. cakap ja mau beli apa. tapi bahaya juga kan kalau kita banyak duit, hidup rasa ndak selamat. takut duit-duitnya di curi... huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik kay jue : tapi mungkinkah tak boleh beli hati. walau macam Zaman duit sekarang. He2. Money needed but not for every thing. Maybe. Up to judger.He2

      Delete
  3. perbelanjaan dalm industri marine mmg begitu nilainya kiraan juta masih murah tu.

    mcm kapal perang navy khas peronda sahaja berukuran +-100M sudah jejak ke 7.++ Billion. itu baru sebijik yg kecil blm masuk kos submarine dan yang saiz besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. telor power. wow. ya. lagi pun pembuatanya tak semudah susun bambu menjadi rakit bagi saya la.... betul tak... :)

      Delete
  4. setuju bah..ada duit,semua boleh beli..orang pun kita boleh beli..hehehehee

    ReplyDelete
  5. Cik umi puan muda.kALAU LAH BOLEH....HIHHIIHI.Hahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.

Sponsored Links