Followers

Sunday 29 April 2012

Ok Bah Dignosis sendiri printer

Teringat masa cek printer baru beberapa hari lalu. Lucu.. Printer yang masih baru. Jenis epson. Masih berbaju plastik lagi. Tapi ada signal dalam paparan lampu printer, menandakan ada error masa cuba untuk scan. Sebab printer ini boleh guna untuk scan.. Jadi saya pun cek di buku manual printer. Kalau lampu penanda macam dalam gambar ini menyala bermakna ada masalah mengenai bahagian catrige. Tapi baru beli. Tak kan sudah habis
begitu cepat. Jadi saya pun buka pasang buka pasang catrige. Saya macam habis idea. Jadi saya teringat satu perkara. Saya pendekkan lagi cerita.Saya pinjam komputer bos. Saya try print satu dokumen. Lepas itu keluar paparan masalah dia ini.
Rupanya masalah simple. Lupa tutup penutup bahagian tempat catrige. Tidak kah mudah. Rupanya penutup ja belum tutup.(geleng kepala)hahaha
apa pun ok bah dapat ilmu baru. Tutup dulu baru pakai.Hahaha
Ok Bah Dignosis sendiri printer kan.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda.

Sponsored Links